Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • School School
    Aanmelden Actueel Integraal Kindcentrum Opvang Team Schooltijden Vakanties Stichting Agora Werken bij Agora Contact Schoolgids Samenwerking
  • Onderwijs Onderwijs
    Visie Onderwijs organisatie Brede vorming Passend onderwijs Gezonde school Kwaliteit Schooladvies Veiligheid KWINK GIP IPC
  • Ouders Ouders
    Ouderbetrokkenheid Medezeggenschap Ouderraad Klachten Privacy Verlof Informatie Hulp voor ouders
  • Impressies Impressies
    Foto's Impressiefilm

Klachten

Klachten

IPC

Gezonde school

KWINK

GIP

Klachten   

Ervaart u een probleem op of met onze school? Probeer er eerst samen met de betrokkenen uit te komen. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u het probleem bespreken met de contactpersoon of in gesprek gaan met onze schooldirecteur. 
 
Komt u er samen op school niet uit? Dan kunt u het probleem kenbaar maken bij het bestuur van Agora. Het College van Bestuur is bereikbaar via het mailadres secretariaat@agora.nu. 
Het College van Bestuur zal kijken of door hun bemiddeling een oplossing kan worden bereikt. 

Ook kunt u contact opnemen met de (externe) vertrouwenspersoon van Agora. De vertrouwenspersoon is onafhankelijk en niet aan de school verbonden. De vertrouwenspersoon gaat na of door bemiddeling een oplossing kan worden bereikt of dat er aanleiding is om een klacht in te dienen. 

De vertrouwenspersoon is bereikbaar via het mailadres info@in-b-tweenadvies.nl.

Als het probleem niet opgelost is/wordt kunt u een klacht indienen bij het College van Bestuur van Agora of bij de klachtencommissie. Agora heeft geen eigen klachtencommissie maar heeft zich aangesloten bij een landelijke geschillencommissie (Geschillen Commissie Bijzonder Onderwijs). 

Het indienen van een klacht: 

- wordt schriftelijk gedaan; 

- bevat uw naam en adres; 

- bevat de naam van degene over wie de klacht gaat; 

- bevat de naam en adres van de school; 

- omschrijft de klacht en de periode waarin de klacht zich afspeelt;  

- bevat een kopie van eventuele relevante stukken; 

- en is voorzien van een datum en een handtekening. 

Dit kan worden gestuurd aan: 

  • het College van Bestuur 
    • per mail: secretariaat@agora.nu of  
    • per adres: Postbus 88, 1500 EB Zaandam 

Of aan: 

  • de klachtencommissie van de landelijke Geschillen Commissie Bijzonder Onderwijs. Gegevens van deze stichting treft u aan op www.geschillencommissiesbijzonderonderwijs.nl . 

Lees de volledige klachtenregeling


Contactpersonen:

Als school willen wij zorgvuldig met klachten omgaan. Door de school zijn daarom contactpersonen benoemd. Achterin de schoolgids vindt u hun namen. Deze twee contactpersonen hebben als taak aan de ouder met een klacht een luisterend oor te bieden en behulpzaam te zijn bij het volgen van de genoemde procedure om het conflict op te lossen.

Directeur:

Komt u er met de contactpersonen niet uit of is dat voor u niet voldoende, dan kunt u in gesprek met de directeur. Het is aan te raden om daar een afspraak voor te maken, zodat u zeker weet dat er tijd voor u is en dat u wordt gehoord en geholpen.

 


IKC Tijstroom

Rode Zee 69
1503 TS Zaandam

075 20 10 001
tijstroom@agora.nu
Directeur: Brenda Smit

Brenda Smit

Algemeen

© 2019  IKC Tijstroom
Alle rechten voorbehouden.

Onderdeel van Agora
stichting voor bijzonder primair onderwijs in de Zaanstreek

Privacy verklaring

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools